باید بتوانید:

هزینه توسعه و انتشار هر پروژه را بازبینی کنید.

فرآیند توسعه هر پروژه از طرح اولیه تا نشر را بازبینی کنید.

بر فروش هر اثر منتشرشده یا استفاده از انتشارات دیجیتال، نظارت کنید.

مرورها و نقدهای هر اثر منتشر شده را زیر نظر بگیرید.

منابع فنی و محدودیت های فناورانه انتشارات دیجیتال را درنظر بگیرید.

برای اصلاح یا حداقل کردن پیامدهای سوء آثار ناموفق، اقدام کنید.

برای حداکثرکردن تأثیرآثار موفق تلاش کنید.

موفقیت هر اثر منتشر شده را ارزیابی کنید و درس‌آموخته های آن، از نکات یک تا چهار، را در توسعه پیشنهادهای کاری بعد به‌کار ببندید.

 

باید بدانید:

مراحل خلق و تولید و انتشار یک پروژه ازجمله کاربرد، توسعه، آزمون و عرضه یک اثر دیجیتال.

تفاوت میان انتشاراتی که صرفاً انتشارات دیجیتال است، با انتشاراتی که نسخه دیجیتالی یک انتشاراتی چاپی است.

چگونگی ثبت و ضبط هزینه ها.

دیدگاه های کارشناسی که باید به دنبال آن ها باشید.

چگونگی اندازه‌گیری میزان موفقیت آثار منتشر شده در سازمان شما.

ارتباط هزینۀ کار با قیمت فروش.

نحوه تعیین حاشیه های سود.

نحوه نظارت بر ارقام فروش و داوری درباره آن.

نحوه نظارت بر ارقام استفاده از آثار دیجیتال و داوری درباره آن ها.

جای مناسب برای یافتن بررسی‌ها و نقدهای مفید.

چگونگی بهره برداری از موفقیت اثر منتشرشده؛ کارهایی مثل چاپ مجدد، ویرایش های جدید، استفاده دوباره و... .

سیاست شرکت شما درباره استفاده مجدد یا تغییر کاربری محتوا، هم در درازمدت و هم در نمونه های کنونی.

نحوه مواجهه با آثار منتشر شده ناموفق و حداقل‌کردن پیامدهای نشر آن ها.

نحوه بازبینی در تصمیم های انتشاراتی جاری.

شیوه‌نامه ها و بخش‌نامه ها و مقررات جاری که بر نشر دیجیتال و تجارت الکترونیک تأثیر می‌گذارد؛ از قبیل «قانون رفع تبعیض درباره معلولان، مصوب ۱۹۹۵»، «قانون حمایت از داده‌ها، مصوب ۱۹۹۸»، «قانون نیازهای آموزشی ویژه و معلولیت، مصوب ۲۰۰۱»، «بخش‌نامه اتحادیه اروپا درباره فروش از راه دور»، «طرح دسترس‌پذیری وب (W3C)» و نیز هرگونه مقررات یا قوانین یا الزامات دسترس پذیری بعدی، اصلاح‌شده یا مرتبط.