این هدف ناظر به خلق برنامه ای اجرا شدنی برای نشرهای بعدی، اجرای آن برنامه و هویت سازی برای حوزه نشری است که مسئول آن هستید.

 

باید بتوانید:

درباره اهداف، از قبیل تعداد عناوین و میزان حاشیه سود برنامه ریزی‌شده، توافق کنید.

درباره اهداف انتشارات دیجیتال موفق توافق کنید.

درباره منابع فنی لازم برای دستیابی به این اهداف توافق کنید.

درباره بودجه تان برای دستیابی به این اهداف توافق کنید.

با منابع مشورتی و طراحان حوزه نشر، تماس برقرار کنید و رابطه خود را حفظ کنید.

درباره نشرهای پیش رو، هم راستا با اهداف و بودجه تان، روندها و نیازهای بازار و نیز اهداف و اولویت ها و منابع سازمانتان، جدول زمان بندی تهیه کنید.

الزامات جاری توسعه یا بازبینی یا به روزرسانی محتوا برای انتشار دیجیتال را شناسایی کنید.

مطمئن شوید که برای اجرای برنامه تان، پیشنهادهای نشری کافی را با مهلت کافی ارائه داده اید.

محدودیت های نشر خود را مشخص و درچارچوب آن عمل کنید.

از دانش کسب‌شده درباره روندها و نیازهای بازار، برای کمک به راهبرد سازمانتان استفاده کنید.

 

باید بدانید:

چگونگی توافق درباره اهداف و بودجه ها و این که با چه کسانی توافق می‌شود.

چگونگی کسب اطلاعات از همکاران و دیگران و نحوه ارتباط و همکاری و مذاکره با آن ها.

تفاوت میان انتشاراتی که صرفاً انتشارات دیجیتال است، با انتشاراتی که نسخه دیجیتالی یک انتشاراتی چاپی است.

هزینه های تمامی جنبه های کار و تولید خلاقانه، یا هزینه های تمامی جنبه های تملک محتوا.

نحوه مدیریت محتوا، ازجمله این که چه کسی مسئول توسعه جاری محتواست؛ به خصوص برای سیستم های مدیریت محتوا یا سیستم های اطلاع رسانی مدیریت یا نرم افزارهای XML.

هزینه های تمامی جنبه های کار و محصول نشر دیجیتال، یا هزینه های تمامی جنبه های تملک یا توسعه محتوای دیجیتال.

نحوه پیش بینی حاشیه های سود.

نحوه نظارت و قضاوت درباره موفقیت یا استفاده از آثار منتشر شده دیجیتال.

اندازه بازارها و نحوه پیش بینی فروش.

نحوه تهیه پیش نویس زمان بندی نشر.

نحوه برقراری تماس و شناسایی مشاوران موثق و استفاده از آن ها.

نیازها و ذائقه های بازارتان، مثلاً در قالب محتوا، زمان بندی نشر، شکل ها و قیمت گذاری.

اهداف، اولویت ها، منابع و سیستم های تصویب آثار جدید در سازمانتان.

زمان لازم برای تمامی جنبه های کار و تولید خلاقانه.

زمان لازم برای تمامی جنبه های کار و توسعه آثار دیجیتال.

منابع سازمانتان.

عوامل دیگر از قبیل عوامل بازار مانند الزامات حقوق خارجی یا تحولات فناورانه که ممکن است نشر شما را محدود کنند.

نحوه بازخورد‌ دادن اطلاعاتی که برای توسعه راهبرد سازمان شما مفید است.