یکی از ویژگی های یک مکان خوب، نمود داشتن درب ورودی و ویترین آن است. یک فروشگاه خوب ترجیحاً باید شکل مستطیل داشته باشد به شکلی که نسبت طول و عرضش یک به سه یا یک به چهار باشد، یک یا دو طبقه باشد و در صورت امکان یک زیرزمین هم برای فروش کتاب)نه ذخیرۀ آن) داشته باشد. البته الزاماً نیازی نیست که فروشگاه شکل مستطیل داشته باشد چرا که بسیاری از فروشگاه های خوب هستند که شکل های نامتعارفی دارند. نکته ای که وجود دارد اینست که در میان کتابفروشی های مستطیلی شکل زیر، فروشگاه الف به دلیل داشتن فضای ویترین بیشتر در کنار خیابان اصلی، مکان مناسب تری است.

نکتۀ دیگر اینکه تجربه ثابت کرده است که زیرزمین ها (که اجارۀ پایینی هم دارند) مکان های بسیار مناسبی برای کتابفروشی هستند البته این قضیه منوط به طراحی مناسب پله ها برای جذب مشتری به پایین است.