باید بتوانید:
دستاوردها و اولویتها و اهداف انتشاراتی سازمان خود را شناسایی کنید.
اهداف بازار و هدفهای مالی سازمان خود را شناسایی و ارزیابی کنید.
منابع و سیستمهای تولید سازمان خود را شناسایی کنید.
منابع و سیستمهای نشر دیجیتال سازمان خود را شناسایی کنید.
منابع و سیستمهای بازاریابی و فروش سازمان خود را شناسایی کنید.
به واسطۀ اولویتها و اهداف و منابع سازمانتان، در مسیر سفارش کار و تملّک اثر، فرصتها و محدودیتهایی ایجاد میشود؛ آنها را ارزیابی کنید.
هر وقت لازم شد، اطلاعات مربوطبه اولویتها و اهداف و منابع سازمان خود را با پدیدآورندگان، همکاران تولید محتوا، نویسندگان و دیگر تولیدکنندگان محتوای نشر در میان بگذارید.
در زمان معرفی سازمانتان در بازار، اولویتها و اهداف آن را بیان کنید.
باید بدانید:
کجا و چگونه میتوانید اطلاعات مربوطبه سازمانتان را بهدست آورید؛ اطلاعاتی از قبیل جایگاه مالی کُلی، اولویتهای نشر، بازخورد آثار منتشرشدۀ قبلی و فعلی، حوزههای برنامهریزیشدۀ رشد، حجم معاملات و اهداف سودآور.
اطلاعات کمّی و کیفی بازار را کجا و چگونه میتوانید بهدست بیاورید.
منابع تولیدی و فنی چه تأثیری بر محتوای منتشرشده در شکلهای خاص میگذارند و کدام منابع فنی یا تولیدی، هماکنون و در آینده، در اختیار سازمان شما هستند.
روشهای بازاریابی و فروش چگونه عمل میکنند؛ سازمان شما از کدام روشها استفاده میکند و چرا؛ این امر چه تأثیری بر محتوای منتشرشده توسط سازمان شما میگذارد.
سازمان شما چگونه میزان موفقیت اثر منتشرشده را اندازهگیری میکند.
روند سفارش کار و ارزیابی هر اثر در سازمان شما چگونه است.
خطوط ارتباطی درونسازمانی شما، برای کسب اطلاعات و پیشنهاد گزینههای جدید، کدام است.
چگونه میتوان اطلاعات را در اختیار پدیدآورندگان و تولیدکنندگان محتوا و نویسندگان آثار قرار داد؟
چگونه سازمان خود را در بازار، نمایندگی و معرفی کنید.
تأثیرات تحولات فناورانه را بر نشر دیجیتال خود چگونه تعیین کنید.