باید بتوانید:

دستاوردها و اولویت‌ها و اهداف انتشاراتی سازمان‌ خود را شناسایی کنید.

اهداف بازار و هدف‌های مالی سازمان‌ خود را شناسایی و ارزیابی کنید.

منابع و سیستم‌های تولید سازمان‌ خود را شناسایی کنید.

منابع و سیستم‌های نشر دیجیتال سازمان‌ خود را شناسایی کنید.

منابع و سیستم‌های بازاریابی و فروش سازمان‌ خود را شناسایی کنید.

به واسطۀ اولویت‌ها و اهداف و منابع سازمانتان، در مسیر سفارش کار و تملّک اثر، فرصت‌ها و محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود؛ آن‌ها را ارزیابی کنید.

هر وقت لازم شد، اطلاعات مربوط‌به اولویت‌ها و اهداف و منابع سازمان‌ خود را با پدیدآورندگان، همکاران تولید محتوا، نویسندگان و دیگر تولیدکنندگان محتوای نشر در میان بگذارید.

در زمان معرفی سازمانتان در بازار، اولویت‌ها و اهداف آن را بیان کنید.

 

باید بدانید:

کجا و چگونه می‌توانید اطلاعات مربوط‌به سازمانتان را به‌دست آورید؛ اطلاعاتی از قبیل جایگاه مالی کُلی، اولویت‌‌های نشر، بازخورد آثار منتشرشدۀ قبلی و فعلی، حوزه‌های برنامه‌ریزی‌شدۀ رشد، حجم معاملات و اهداف سودآور.

اطلاعات کمّی و کیفی بازار را کجا و چگونه می‌توانید به‌دست بیاورید.

منابع تولیدی و فنی چه تأثیری بر محتوای منتشرشده در شکل‌‌های خاص می‌گذارند و کدام منابع فنی یا تولیدی، هم‌اکنون و در آینده، در اختیار سازمان شما هستند.

روش‌های بازاریابی و فروش چگونه عمل می‌کنند؛ سازمان شما از کدام روش‌ها استفاده می‌کند و چرا؛ این امر چه تأثیری بر محتوای منتشرشده توسط سازمان شما می‌گذارد.

سازمان شما چگونه میزان موفقیت اثر منتشرشده را اندازه‌گیری می‌کند.

روند سفارش کار و ارزیابی هر اثر در سازمان شما چگونه است.

خطوط ارتباطی درون‌سازمانی شما، برای کسب اطلاعات و پیشنهاد گزینه‌های جدید، کدام ‌است.

چگونه می‌توان اطلاعات را در اختیار پدیدآورندگان و تولیدکنندگان محتوا و نویسندگان آثار قرار داد؟

چگونه سازمان خود را در بازار، نمایندگی و معرفی کنید.

تأثیرات تحولات فناورانه را بر نشر دیجیتال خود چگونه تعیین کنید.