این هدف دربارۀ جستوجو و یافتن ایدههای نشر و توسعه و تبدیل آنها به پیشنهادهای نشر برای تأیید توسط سازمان شماست. همچنین این هدف، اطلاعات پیشنهادهای مطرحشده را به همکاران ارائه میکند و همچنین طرحهای تکمیلشده را ارزیابی میکند.
ایدههایی را که ظرفیت تجاریشدن دارند، شناسایی و ارزیابی کنید
باید بتوانید:
منابع ایدههای نشر را شناسایی و از آنها استفاده کنید.
منابع اطلاعات را شناسایی و از آنها استفاده کنید و دربارۀ ظرفیتهای تجاری ایدههای نشر مشاوره بدهید.
روندها را پیشبینی کنید و فرصتهای مناسب نشر را تشخیص دهید.
ایدههای همخوان با نیازها و ذائقههای بازارهای خود را شناسایی و ارزیابی کنید.
ایدههای همسو با اهداف و منابع سازمان خود را شناسایی و ارزیابی کنید.
ایدهها را با همکاران خود به بحث بگذارید.
ایدههایی را که برای توسعه و تبدیل به پیشنهاد مناسب نیست، رد کنید. دلایل خود را هم توضیح دهید.
بایدبدانید:
منابع ایدههای نشر کدام است و کدامیک برای استفادۀ شما مناسب است.
چه تفاوتی است میان انتشاراتی که صرفاً انتشارات دیجیتال است با انتشاراتی که نسخۀ دیجیتالی یک انتشاراتی چاپی است.
چگونه میتوانید منابع مناسب و موثق اطلاعات را دربارۀ نیازها و روندهای بازار و ظرفیت تجاری آن، شناسایی و ارزیابی کنید.
مشاوران موثق را چگونه شناسایی کنید و با آنها تماس برقرار کنید.
چگونه با پدیدآورندگان، همکاران تولید محتوا، نویسندگان و دیگر تولیدکنندگان محتوای نشر روابط کاری مولّد برقرار کنید و این روابط را توسعه دهید.
چگونه از ایدهها و دیدگاههای همکاران خود و دیگر افراد باخبر شوید و چطور با آنها ارتباط برقرار کنید و همکاری کنید.
اندازه و قدرت خرید بازارهایتان چقدر است.
استفادۀ بالقوه از فناوریهای «چاپ طبق نیاز بازار» چیست؟
اهداف و اولویتهای نشر در سازمان شما کدام است.
منابع و سیستمهای سازمان شما چه محدودیتها یا تأثیرهایی بر پیشنهادهای نشر دارد.
منابع و سیستمهای انتشارات دیجیتال سازمان شما چه تأثیرهایی بر پیشنهادهای نشر میگذارد و چه محدودیتهایی ایجاد میکند