دیزاین، فرایندی با برنامه ریزی، برای رسیدن به بهترین راه ارتباط بصری با مخاطب است. طراح گرافیک علاوه بر جنبه های صرفاً احساسی، باید منطق لازم را برای خلق اثر - نسبت به هدف و کارایی آن - در نظر گیرد، ویژگی های مخاطب اثر را در ذهنش لحاظ کند و با تجربه و تسلطی که بر قوانین زبان بصری دارد، دیزاین مناسب را ارائه و» کاور «دهد. علاوه بر این کلیت جلد کتاب یک پوشش برای حفاظت از صفحات داخلی است و در طراحی آن نباید این شاخص مهم، کارایی خود را از دست بدهد. طراحی جلد به عنوان یک ویترین می تواند در ترغیب مخاطب )مخاطب کتاب؛ نه عموم مردم) برای انتخاب مؤثر باشد. طراحی کتاب باید از لحاظ بصری حداقل استانداردها را رعایت کند، شعور مخاطب را در نظر بگیرد. همۀ ما کتاب هایی داشته ایم که به خاطر جلد ضعیف و عامه پسندشان، و عدم هارمونی آن با شخصیت و موقعیت اجتماعی به اجبار با روزنامه جلد کرده ایم.