باید بتوانید:

ایده های به صرفه نشر را به پیشنهاد تبدیل کنید. این کار را به شکلی انجام دهید که دیگران بتوانند هدف و منظور شما را بفهمند.

 بازارهای بالقوه برای هر پیشنهاد را شناسایی و ارزیابی کنید.

 برای هر پیشنهاد نشر، شکلی مناسب انتخاب کنید.

هزینه هر پیشنهاد را مشخص کنید.

 زمان انتشار هر اثر را، براساس نیازهای بازار و زمان لازم برای تولید، تخمین بزنید.

 از همه همکاران مشورت گرفته و براساس آن مشورت ها اقدام کنید.

 برای هر پیشنهاد، تحقیقات بازار را انجام دهید.

 امتیاز فروش هر اثر را، باتوجه به رقابت در بازار، تشخیص دهید.

هر پیشنهاد را ارزیابی کنید و سود دهی بالقوه آن را برآورد کنید.

بنا به مشورت های دریافتی، پیشنهادها را اصلاح کنید.

 نشان دهید که هر پیشنهاد، چگونه در راستای اهداف انتشاراتی سازمان و برنامه نشر شما و در آن حوزه خاص قرار می گیرد.

پیشنهادهای نهایی نشر را در شکل مناسب، به گونه ای تدوین و ارائه کنید که تمام جزئیاتی را دربرداشته باشد که سازمان شما برای تصمیم گیری نیاز دارد.

تصمیم های گرفته شده درباره هر پیشنهاد را به تمام افراد مرتبط اطلاع دهید.

در هر مرحله از فرآیند، اگر ادامه توسعه یک ایده کار درستی نیست، آن را تشخیص دهید و به همه افراد مرتبط اطلاع دهید که این ایده دیگر ادامه پیدا نمی کند. البته علت آن را نیز بیان کنید.

 

باید بدانید:

چگونگی ارائه هر پیشنهاد، برای بحث در درون سازمانتان.

 سیستم های بررسی و تصمیمگیری درباره پیشنهادها در سازمانتان.

 نحوه باخبر شدن از ا فکار و دیدگاه های همکارانتان و نحوه ارتباط و مذاکره و همکاری با آن ها.

 اطلاعاتی که همکاران شما برای ایفای نقش صحیح خود در تهیه پیشنهاد نیاز دارند مثلاً اطلاعاتی در بخش های تولید، سیستم های اطلاع رسانی و بازاریابی و فروش.

 بازارهای بالقوه برای پیشنهادهای شما مثلاً ظرفیت ها در فروش حقوق اثر.

 تفاوت میان انتشاراتی که صرفاً انتشارات دیجیتال است، با انتشاراتی که نسخه دیجیتالی انتشاراتی چاپی است.

 قالب های انتشار اثر و محدوده آن ها مثلاً اندازه ها، شکل ها، طول ها، ریزه کاری ها، نقش سازی ها، عناصر دیجیتال، اهمیت قالب های مختلف در بازار، اثر قالب های مختلف بر هزینه ها و قیمت و نیز حداقل نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری.

 هزینه های جاری همه مرحله های خلق و تولید هر اثر چاپی یا دیجیتال.

 عوامل مؤثر بر قدرت خرید بازار، به خصوص بنا به زمان انتشار.

 زمان لازم برای همه دست اندرکاران خلق و تولید اثر.

 نحوه استفاده از مجموعه تکنیک های تحقیق بازار.

 نحوه تفسیر نتایج تحقیقات بازار.

 تعیین الگوهای مناسب برای تعیین هزینه خدمات برای نشر دیجیتال: پرداخت براساس دفعات مشاهده، حساب های کاربری واگذاری امتیاز وبگاه و... .

استفاده بالقوه از فناوری های چاپ بنا به تقاضا.

 نحوه تعیین هزینه های تولید یک واحد اثر.

 نحوه تصمیم گیری درباره قیمت گذاری.

 اندازه بازارها و نحوه پیش بینی فروش.

 نحوه تعیین درآمد فروش و حاشیه های سود.

 قیمت خرید اثر منتشرشده در بازار.

 رابطه میان هزینه یک واحد اثر و قیمت خرید.

 نحوه تفسیر اطلاعات استفاده، فروش، توزیع و سایر موضوعات مقتضی برای انتشارات دیجیتال.

 نحوه ارائه کار.