انواع کاغذهای مورد استفاده در صنعت چاپ به شرح زیر می باشند:

کاغذ روزنامه (Paper News Print): کاغذی ارزان قیمت که به شکل رول و ورق یافت می شود. قدرت جذب بالا داشته و معمولا برای چاپ روزنامه با ماشین افست و لترپرس استفاده می شود.

گرماژ معمول: 56 گرم

کاغذ تحریر (Writing Paper): کاغذهایی که معمولا برای چاپ به روش افست و برای تهیه سربرگ از آنها استفاده می شود و برای نوشتن با خودکار مناسب است.

گرماژ معمول: از 16 تا 966 گرم

کاغذ گلاسه مات و براق (Coated Paper & Board - Matt & Glossy): کاغذهای با پوشش براق یا مات که در چاپ های رنگی کیفیت خوبی می دهند. پوشش صاف و یکنواخت ای نوع کاغذ باعث شده تا گاهی به آن Surface Paperنیز اطلاق شود.

گرماژ معمول: از 16 تا 366 گرم

کاغذ خود کپی (Carbonless Paper): کاغذی با پوشش شیمیایی که شبیه به کاربن عمل می کند و یک کپی از نوشته های دست نویس را روی صفحه بعدی انتقال می دهد. این نوع کاغذ به نام NCR نیز معروف است.

گرماژ معمول: از 46 تا 246 گرم

کاغذ انجیلی (Bible Paper): کاغذی بسیار نازک که معمولا برای چاپ کتاب های قطور و ارزشمند استفاده می شود. این نوع کاغذ به دلیل استفاده در چاپ انجیل به کاغذ انجیلی و همچنین کاغذ هندی India Paper نیز معروف است.

 

کاغذ و مقوای فانتزی

آنچه در بازار ایران به نام مقوای فانتزی نامیده می شود طیف وسیعی دارد که شامل مقواهایی با بافت های مختلف و تنوع رنگی بسیار است.

گرماژ معمول: از 926 تا 256 گرم

 

کاغذ پلاستیکی

نوعی کاغذ از ترکیبات پلاستیک که چاپ افست به خوبی روی آن انجام می شود. بسیار مقاوم بوده به طوری که با دست پاره نمی شود. از نوع چسبدار در لیبل محصولات استفاده می کنند.

گرماژ معمول: از 256 تا 366 گرم

 

کاغذ پشت چسبدار

این نوع کاغذ که در نوع مات و براق وجود دارد در ابعاد 70 * 50 در بازار یافت می شود و چاپ افست به خوبی روی آن صورت می گیرد.